onsdag 6. januar 2010

"Oppskrift" på Chili- og Pestosnurrer

Det var noen som lurte på om jeg hadde en oppskrift på disse snurrene.
En skikkelig oppskrift blir det dårlig med
- jeg lager ikke gjærbakst etter oppskrift - tar litt her og litt der ;)
Men, det er nå sånn ca slik innholdsmessig:
Gjær, litt salt og sukker, hvetemel, grovbakstmel, 1 l melk (denne gangen hadde jeg melk som hadde gått ut på dato og måtte brukes) og en god dæsj olje.
Etter å ha eltet dette sammen og hevet deigen, delte jeg den i 4 emner.
Hvert emne kjevlet jeg ut til et rektangel.
Så smurte jeg på Pesto, la på skinke (ferdig oppskåret smårettsskinke) og revet ost.
Hadde kun Pestosaus og skinke til 3 emner - så det siste emnet ble smurt med Chilisaus og drysset med ost.
Enkelt og greit ;)
Så en tur i ovnen - i min ovn står de på midterste rille, 200 grader sånn cirka 12 minutter + -.

Jeg elsker snurrer - de er suverene å fryse ned og ta opp igjen til en gyllen anledning :)
God bakst!

4 kommentarer:

susan`s side sa...

Sånne pizza snurrer lager jeg også, fine for Jacob å ha med i matboksen.

Lena sa...

Flott - jeg slumper også med det meste jeg putter i! Skal prøves!
Sjank ju!
Ha en finfin helg!

Camilla sa...

Hei.

Hvordan står det til hos dere?

Ønsker deg en fin uke =) Også har jeg noe til deg på bloggen min!

Klem fra meg.

Lunalei ;-) sa...

Pizzasnurrer er en stor favoritt blandt mine barn - men jeg er en sånn som må ha oppskrift! Hvis jeg prøver meg på slumping så blir resultatet bare så som så....
Ønsker deg en flott uke!
Klem fra Lunalu