fredag 11. desember 2009

Er sånn i rute...

...ja, jeg er litt fornøyd med meg selv nå ;)
Gjorde ferdig de siste av julegavene i dag - men det som gjenstår nå, er det absolutt kjedeligste; rydding og vasking. Huset har gått for lut og kaldt vann den siste tiden, og da kommer jeg fort på etterskudd.
Kjempekjedelig å ta igjen, men så godt når det engang er gjort (før kaill og unger roter utover igjen, hihi)
Sigrid spiller på Luciakonsert i dag, og i den forbindelse måtte mor til pers og bake.
I dag ble det en god, gammel scläger:

 Kryddermuffins
 (ja, fra den gang jeg hadde skolekjøkken på skolen, i gaaaamle dager...)
6 dl hvetemel
3 dl sukker
3 ts bakepulver
1 ts kanel
1/2 ts nellik
1/2 ts ingefær
3 dl melk
4 ss smeltet smør

Alt blandes sammen og fordeles i former, ca 1/3 full
Stekes ved 200*C på midterste rille
Steketid ca 10 minutter

Disse smaker godt av krydder og lukten minner meg om juuuuuul ;)


Før Barne-TV, fikk vi også litt tid til pynting av pepperkaker. Natterangleren og Vivildtuppa koste seg.
Sparte noen pepperkaker til Sigrid, slik at hun kan være med og pynte i morra




Alle pepperkakene pyntes - til og med halte hester...
 Da ønsker jeg dere alle en riktig god helg - kos dere!!!

1 kommentar:

No.15 sa...

Koselig dag. :) Godt å være i rute.